Onsdagen den tjugonionde.

Idag började jag min dag på Kollison, De Geergymnasie-elevernas konsert i sammarbete med Norrköpings Symfoniorkester. Gick dit tillsammans med Jerker och Sofia, som själv gått musiklinjen på De Geergymnasiet och gjort Son-projektet. Kollison var otroligt bra! Hade jag kunnat hade jag gått imorgon också!

Efter konserten gick jag hem till och tog hand om min pojke som verkar ha åkt på en förkylning. Gick till affären och handlade lite gott till oss, tog kort på fina frostiga granar. Tittade på sista Sagan om ringen filmen medan Dennis halvsov. ♥

Imorgon är det skola igen. Läkemedelsberäkning, wihi. Jag som trodde att jag skulle slippa matten.. ehe.

Studielitteratur.

Idag gick jag till Clinicum direkt efter min sista föreläsning för dagen. Hämtade ut mina två FASS-böcker innehållande läkemedelsinformation från A till Z. Varje bok är inte bara dubbelt så tjock som en bibel, utan har också blad tunna som sidorna i en bibel. Du vet sådär tunna så att man nästan kan se igenom dem. Ni ser boken "Människokroppen", jag tyckte att den boken var tjock när jag fick den.. ehe.

Tack och lov att jag älskar min utbildning, att jag faktiskt tycker att det ska bli riktigt spännande och intressant att ta sig igenom dem här ovan! Annars hade jag nog dött när jag såg FASS-böckerna. Så, nu vet ni vad jag är sysselsatt med när jag inte hör av mig här.

Vet inte om ni är intresserade, men den här terminen börjar jag kursen "Hälsofrämjande omvårdnad och den unga människan". Och som alltid vid början av en ny termin trillar nya böcker ner i min brevlåda. Den här terminen ska jag läsa böcker som: Läkemedelsberäkning, barnet i vården, utvecklingspsykologi, farmakologi och farmakologisk omvårdnad med mer. Sjukt intressant! Ska ju självklart också ta mig igenom (i alla fall en del av) FASS-böckerna.

Ja, vad ska jag säga? Jag trivs och har det bra där jag är!

Som jag vill bo.

Sitter inne på pinterest samt läser inredningstidningar och letar bilder på fina inredningsprylar mest hela tiden. Stringhyllor, tapeter, byråar, lampor, blomster, soffor, fåtöljer, planscher, tavlor, speglar, mattor osv.

Tror inte att jag nämnt det tidigare, men ska flytta igen i april! Denna gång till en egen fin liten etta nära resecentrum. Så det är alltså därför jag är lite extra insnöad på inredning just för tillfället. Klipper ut fina inredingsprylar ur tidningar, "pinnar" fina möbler på pinterest och blir allra lyckligast när jag senare går på stan och hittar prylarna jag fallit för.

En vecka i värmen.

Några av alla bilder som togs under min och mammas resa. Bodde i Kata utanför Phuket, på två olika hotell. De första två dagarna bodde vi på hotellet med alla katter, resten av dagarna bodde vi på hotellet med den vackra utsikten över Kata beach. Vi åt mängder med frukt morgon middag kväll, låg vid stranden på förmiddagarna, åt gott på eftermiddagarna när solen höll på att gå ner och gick på marknader och köpte fina ting på kvällarna.

Borta bra, men hemma bästa. Just för tillfället sitter jag hemma hos min pojke, han den där som jag längtade hem till från att jag lämnade Sverige. ♥

Vykort från värmen.

Hej Sverige! Här kommer en liten hälsning från värmen. Dagarna spenderar min mor och jag på stranden, vid poolen, på marknad och på fina restaruranger. Min bikini, solstolen, mamma, vattenmelonen, stranden, havet och solen är mina bästa vänner för närvarande. Fotograferar som en tok för att senare kunna visa hur fint vi har det här. Tar år och dar att lägga upp en bild så jag väntar med att lägga upp bilder tills jag kommer hem.
Hoppas att ni har det bra. Som jag känner till det så har ni snö (?).

K R A M A R

Drar till värmen.

Här var det rätt tyst ja. Och så lär det nog tyvärr förbi i alla fall en och en halv vecka till. Min kära mor och jag ska nämligen till Thailand på fredag (ja i övermorgon)! Fick resan i studentpresent av mina päron. ♥ Så nu när det lovas snö här i Sverige drar mamma och jag till solen.

Två dagar i Stockholm.

I söndags tog jag och min pojke bussen till Stockholm för att spendera två dagar tillsammans. Gick på mellandagsrea, åt gott, tittade i skyltfönster längs gamla stan, besökte aquaria museum och fotografiska, smet in på science fiction bokandeln tre gånger, fikade på café kladdkakan och så vidare. Vandrade runt runt runt i det fina, kalla, vädret. Speciellt vackert på kvällen med alla ljus!
Sov gott på hotell Hasselbacken och vaknade tidigt för att, lite ifred, få njuta av en god hotellfrukost.
Två fina dagar om du frågar mig. ♥